20 lutego 2019

Utrzymaj energię na zdrowym poziomie. Proste propozycje drugiego śniadania.

Pożywne, ciepłe śniadanie daje nam olbrzymi zastrzyk energii na początek dnia, uzupełniając braki po nocnym poście. Pamiętać należy jednak, że aby utrzymać energię na stałym – zdrowym poziomie, należy regularnie uzupełniać straty. Gdy organizm zaczyna sygnalizować nam pierwszy spadek formy, oznacza to, że przyszedł czas na drugie śniadanie.

Nie sięgaj po drożdżówkę! Sam przygotuj szybką przekąskę.

Drugie śniadanie nie musi być tak bogate, jak poranna uczta – ważne, by było pożywne i pozwoliło nam zachować werwę aż do obiadu. Nie sięgajmy po słodką drożdżówkę, pączka czy batonika, które jedynie oszukają głód i dostarczą cukru, który da złudne poczucie wzrostu energii, ale z racji nikłych wartości odżywczych energia ta jak szybko wzrośnie, tak samo szybko spadnie.

Propozycje pożywnych drugich śniadań, które łatwo przetransportować do szkoły bądź pracy.

Komponując drugie śniadanie zadbajmy o to, by było ono lekkie, pożywne, ale także łatwe w transporcie i atrakcyjne dla oka.
• Fantastyczną alternatywę dla zapychających bułek stanowią koktajle owocowo-warzywne, na bazie mleka bądź soku. Wystarczy dodać do napoju ulubiony owoc i kilka listów szpinaku, aby stworzyć bombę witaminową zwaną koktajlem Shreka. Dla dzieci nietolerujących koloru zielonego w pożywieniu polecamy napój wampira skomponowany z mleka i czerwonych owoców – truskawek, borówek. Do napoju można dodać odrobinę miodu, łyżeczkę siemienia lnianego bądź płatków owsianych, by dodatkowo wzbogacić jego wartość odżywczą. Koktajle nie dość, że są pyszne i zdrowe, są także błyskawiczne w przygotowaniu i łatwe w transporcie w specjalnie przystosowanych do tego celu bidonach.
• Kolorowe roladki zwane też oszukanym sushi sprawdzają się jako efektowna przystawka, ale także jako zdrowa przekąska na drugie śniadanie. Pełnoziarniste tortille smarujemy dowolnym serkiem, układamy ulubione dodatki (wędlina, gotowane mięso, żółty ser), dorzucamy pozostałe z przygotowania koktajlu liście szpinaku bądź sałatę, kawałek papryki lub pomidora, zwijamy w roladki, kroimy na dwucentymetrowe kawałki i układamy ciasno w pojemniku śniadaniowym.
• Na dni, kiedy zabraknie czasu na przygotowanie drugiego śniadania miejmy zawsze w pogotowiu banana, butelkę naturalnego jogurtu i garść bakalii. Taki zestaw szybko dostarczy zdrowych kalorii wam i waszym pociechom.