28 czerwca 2019

Sezonowe dary natury

Nadeszło lato, a wraz z nim wyczekiwane od roku sezonowe pyszności, które z radością gościmy na naszych talerzach.
 

CZERWIEC NA TALERZU, CZYLI PIERWSZE PLONY PRZYDOMOWYCH PLANTACJI

 
Czerwiec to czas pierwszych zbiorów – soczyste truskawki, słodkie czereśnie czy zielone strączki szparagowej fasolki, kolorami i zapachami zachęcają nas do zdrowych, kulinarnych szaleństw.
 
Proste pomysły na zdrowe pyszności z wykorzystaniem owoców i warzyw sezonowych
 

Zupa owocowa to dość powszechny letni posiłek, najczęściej przygotowywany z połączenia wiśni i truskawek. Dla odmiany tradycyjne składniki zastąpcie czereśniami, wywar doprawcie cynamonem i goździkami, a całość zabielcie łyżką gęstego jogurtu naturalnego. Różowa, pachnąca sadem zupa podana z ulubionym makaronem z pewnością zadowoli podniebienie niejednego Juniora.
 

Sos serowy to ulubione danie większości maluchów. Jakie zastosowanie może znaleźć na letnim stole? Sos serowy to idealny dodatek do sezonowych warzyw! Ugotowana al dente zielona fasolka szparagowa polana żółtym, kremowym sosem to uczta dla kubków smakowych i oczu.
Do przygotowania sosu serowego potrzebujemy łyżki masła i łyżki mąki kukurydzianej, szklanki mleka, dwóch łyżek ulubionego, drobno startego żółtego sera oraz szczypty soli, pieprzu i gałki muszkatołowej. Do zasmażki z masła i mąki dolewamy mleko, do tak przygotowanej bazy dosypujemy partiami żółty ser. Sos doprawiamy według uznania. Serowy sos doskonale sprawdzi się jako dodatek nie tylko do fasolki, ale także do innych sezonowych pyszności, takich jak kalafior, brokuły, a nawet marchewka.
 

Owoce z owsianą kruszonką to pomysł na błyskawiczny, pachnący latem deser. Do jego wykonania potrzebujemy truskawek i przełamującego ich słodycz rabarbaru, odrobiny syropu klonowego bądź miodu, cytryny, płatków owsianych oraz oleju kokosowego lub masła.
Pokrojone na pół truskawki oraz około centymetrowe kawałki rabarbaru wkładamy do kokilek, czyli małych naczyń do zapiekania i polewamy odrobiną syropu klonowego bądź miodu. Owoce przykrywamy kołderką wykonaną z połączenia rozdrobnionych płatków owsianych, oleju kokosowego lub masła, doprawionych odrobiną pozostałego syropu klonowego i soku z cytryny. Kokilki wkładamy na 20 minut do piekarnika rozgrzanego do 200 °C
W upalny dzień deser można dopełnić kulką śmietankowych lodów.

produkty junior angin

zobacz inne artykuły

Wybierz kategorię:

akademia-kreatywnego-rodzica

Akademia Kreatywnego Rodzica

jedzenie

Jedzenie

placeholderPolecane
rodzice

Rodzice

placeholderSezonowe
zdrowie-i-odpornosc

Zdrowie i odporność

Tutoriale DIY