30 listopada 2018

Późnojesienne ciepłe śniadania – dobry start dnia dla Twojego dziecka (i Ciebie)!

Śniadanie uznawane jest za najważniejszy posiłek i podstawę udanego dnia. Pozwala uzupełnić braki energetyczne po całonocnym poście oraz utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi. Zachowanie prawidłowego poziomu glukozy zapewnia nam koncentrację na najwyższych obrotach oraz chroni przed napadami głodu i sięganiem po szybkie, niezdrowe zapychacze.

Jako dorosły świeć przykładem – jedz śniadanie!

Zapewne każdy z nas zdaje sobie z tego wszystkiego sprawę, jednak nawet my – dorośli, często pomijamy ten posiłek, głównie z powodu towarzyszącego nam pośpiechu. Wypijamy szybką kawę na pusty żołądek, a dzieciom przyrządzamy „pożywny” posiłek w postaci białej bułki z czekoladowym kremem, czy czekoladowych kulek z mlekiem. Pielęgnując złe nawyki w sobie, wyrabiamy takie same nawyki u swoich dzieci. Pokazujemy im, że śniadanie ma być byle jakie, byle szybkie.

Najważniejsze wartości odżywcze w śniadaniu

Śniadanie natomiast ma dać siłę nam i dzieciom na czas dotarcia do pracy czy przedszkola, a dzieciom przyprowadzanym do przedszkola już po śniadaniu, musi dostarczyć energii aż do obiadu! Posiłek powinien więc zawierać maksimum wartości odżywczych, których z całą pewnością nie dostarczą mu słodkości.
Naprawdę nie trzeba wstawać o świcie, by przygotować pożywny posiłek. Większość produktów możecie przygotować nawet dzień wcześniej! Są to rzeczy proste, niedrogie i smaczne, a do tego możecie mieć pewność, że zapewnią dzieciom energię i wypełnią brzuszki aż do kolejnego posiłku.
Jakie więc powinno być śniadanie, które zapewni Wam i Waszym dzieciom dobry start? Przede wszystkim odżywcze, ciepłe i pyszne.
Nasze propozycje śniadań:

Złota owsianka
Płatki owsiane doprawione cynamonem, kurkumą, imbirem, w towarzystwie ciepłego mleka osłodzone miodem lub syropem klonowym i owocami – świeżymi bądź suszonymi. Rozgrzeją i nasycą na długo. Płatki i suszone owoce możecie namoczyć dzień wcześniej by zyskać na czasie albo wykorzystać płatki błyskawiczne, zetrzeć jabłko i dodać banana. Następnie wystarczy dodać ciepłego mleka, doprawić i gotowe! Przygotowanie nie zajmuje więcej czasu niż posmarowanie bułki dżemem.

Kasza jaglana z gruszką i syropem klonowym lub miodem
Jaglankę podobnie jak płatki możecie przygotować dzień wcześniej (pamiętajcie, by przed gotowaniem przelać ją wrzątkiem bądź podprażyć na suchej patelni, by pozbawić ją gorzkości). Rano wystarczy podlać ją gorącą wodą, mlekiem bądź owocowym sokiem, dodać gruszkę, którą możecie zetrzeć, posiekać, bądź karmelizować z syropem klonowym lub miodem; dosypać rodzynki, wiórki kokosowe bądź siemię lniane – wszystko według upodobań.

Koktajl na ciepło
Najprostszą i najszybszą opcja pożywnego śniadania jest ciepły koktajl. Wystarczy zblendować banany z mlekiem, odrobiną miodu czy syropu klonowego, dodać cynamon bądź inną rozgrzewającą przyprawę, podgrzać nie doprowadzając do wrzenia i już. Śniadanie gotowe!
Są to propozycje bazowe, które możecie dowolnie modyfikować zależnie od upodobań Waszych i Waszych dzieci; każdy z Was do swojej porcji może dodać własne składniki, dzięki czemu nie musicie robić oddzielnych posiłków dla każdego członka rodziny, aby każde z Was wyszło z domu z zastrzykiem pozytywnej, zdrowej energii.

Smacznego!