30 listopada 2018

Pomysły na jesienno-zimowe ciepłe śniadania – dobry start dnia dla Twojego dziecka.

Śniadanie uznawane jest za najważniejszy posiłek i podstawę udanego dnia. Pozwala uzupełnić braki energetyczne po całonocnym poście oraz pomaga utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi, a to w konsekwencji zapewnia koncentrację na najwyższych obrotach, ochronę przed napadami głodu i sięganiem po szybkie, niezdrowe zapychacze.

JAKO DOROSŁY ŚWIEĆ PRZYKŁADEM – JEDZ ŚNIADANIE!

Zapewne każdy z nas zdaje sobie z tego wszystkiego sprawę, jednak nawet my – dorośli, często pomijamy ten posiłek, głównie z powodu towarzyszącego nam pośpiechu. Wypijamy szybką kawę na pusty żołądek, a dzieciom przyrządzamy „pożywne” śniadanie w postaci białej bułki z czekoladowym kremem, czy czekoladowych kulek z mlekiem. Pielęgnując złe nawyki w sobie, wyrabiamy takie same zachowania u swoich dzieci. Pokazujemy im, że śniadanie ma być byle jakie, byle szybkie.

NAJWAŻNIEJSZE WARTOŚCI ODŻYWCZE W ŚNIADANIU

Śniadanie ma dać siłę nam i dzieciom oraz wystarczyć aż do obiadu! Powinno zatem zawierać maksimum wartości odżywczych, których z całą pewnością nie dostarczą słodkości.
Naprawdę nie trzeba wstawać o świcie, by przyrządzić pożywne danie. Większość produktów możecie przygotować nawet dzień wcześniej! Są to rzeczy proste, niedrogie i smaczne, a do tego macie pewność, że zapewnią najmłodszym energię i wypełnią brzuszki aż do kolejnego posiłku.
Jakie więc powinno być śniadanie, które zapewni Wam i Waszym dzieciom dobry start w nowy dzień? Przede wszystkim odżywcze, ciepłe i smaczne.

 

Nasze pomysły na pyszne śniadania:
Złota owsianka
Owsianka na mleku, doprawiona cynamonem, kurkumą, imbirem, osłodzona miodem lub syropem klonowym i owocami – świeżymi bądź suszonymi – rozgrzeje i nasyci na długo. Płatki owsiane i suszone owoce możecie namoczyć dzień wcześniej by zyskać na czasie albo wykorzystać płatki błyskawiczne, zetrzeć jabłko i dodać banana. Następnie wystarczy dolać ciepłe mleko, doprawić do smaku i gotowe! Przygotowanie pożywnej owsianki nie zajmuje więcej czasu niż posmarowanie bułki dżemem.

Kasza jaglana z gruszką i syropem klonowym lub miodem
Jaglankę podobnie jak płatki możecie przygotować dzień wcześniej (pamiętajcie, by przed gotowaniem przelać ją wrzątkiem bądź podprażyć na suchej patelni, by pozbawić ją gorzkości). Rano wystarczy podlać kaszę jaglaną gorącą wodą, mlekiem bądź owocowym sokiem, dodać gruszkę, którą możecie zetrzeć, posiekać, bądź karmelizować z syropem klonowym lub miodem. A na koniec – dodać rodzynki, wiórki kokosowe bądź siemię lniane – wszystko według upodobań. Takie śniadanie na słodko doda energii każdemu Juniorowi.

Koktajl owocowy na ciepło
Najprostszym i najszybszym pomysłem na proste i pożywne śniadanie jest ciepły koktajl. Wystarczy zblendować banany z mlekiem lub napojem roślinnym, odrobiną miodu czy syropu klonowego, dodać cynamon bądź inną rozgrzewającą przyprawę, podgrzać nie doprowadzając do wrzenia i już! Zdrowe śniadanie dla dziecka gotowe!

Jeśli nadal nie wiecie co podać na śniadanie, koniecznie sprawdźcie nasze propozycje. Są to bazowe dania, które możecie dowolnie modyfikować zależnie od własnych upodobań. Każdy do swojej porcji może dodać własne składniki, dzięki czemu nie musicie robić oddzielnych posiłków dla każdego członka rodziny. W ten sposób zarówno rodzice, jak i dzieci rozpoczną nowy dzień zastrzykiem pozytywnej, zdrowej energii.
Smacznego!

 
ZOBACZ TEŻ: Rozgrzewające przyprawy w dziecięcym menu

produkty junior angin

zobacz inne artykuły

Wybierz kategorię:

akademia-kreatywnego-rodzica

Akademia Kreatywnego Rodzica

placeholderEko Wiedza
jedzenie

Jedzenie

placeholderPolecane
rodzice

Rodzice

placeholderSezonowe
zdrowie-i-odpornosc

Zdrowie i odporność

Tutoriale DIY