30 sierpnia 2019

Kształtowanie prawidłowej postawy ciała dziecka

Prawidłowa postawa ciała zapewnia nie tylko estetyczny wygląd sylwetki, ale przede wszystkim zapewnia stabilność ruchów i wpływa na właściwe funkcjonowanie narządów wewnętrznych.
 

CODZIENNI „SPRZYMIERZEŃCY” WAD POSTAWY U DZIECI

 
Poza wrodzonymi wadami postawy oraz nieprawidłowościami będącymi następstwem chorób bądź urazów, na kształtowanie niewłaściwej budowy ciała dziecka ogromny wpływ ma brak ruchu oraz utrzymywanie nieprawidłowej postury podczas codziennych czynności. Zbyt niski stolik podczas zajęć manualnych oraz posiłków, zgarbiona pozycja podczas grania na komputerze, czy mocno pochylona głowa w czasie zbyt długiego oglądania książki bądź korzystania z tabletu bardzo szybko zaowocują zaokrąglonymi plecami.
 

NAWYKI KSZTAŁTUJĄCE ZDROWĄ POSTAWĘ CIAŁA DZIECI I DOROSŁYCH

 
Podstawowym, zdrowym nawykiem wpływającym korzystnie na postawę ciała jest przede wszystkim ograniczenie do minimum czynności wykonywanych w pozycji siedzącej. Pamiętać także należy o kilku trikach, które niezależnie od pozycji, będą wymuszać zachowanie prawidłowej sylwetki.

Dbajmy o to, by w pozycji stojącej utrzymać lekko wciągnięty brzuch, ściągnięte do tyłu łopatki oraz podbródek ułożony prostopadle do podłoża. Stosowanie tych trzech zasad wymusza postawę prostych pleców. Świećmy przykładem stosując je u siebie i nagminnie przypominajmy o nich Juniorom. Choć początkowo może wydawać się to niewygodne, to codzienne stosowanie tych prostych trików wzmocni osłabione mięśnie i przyzwyczai ciało do utrzymywania takiej postawy na stałe.

Pozycję siedzącą możemy ograniczać do minimum, ale nie da się jej całkowicie wyeliminować. Pamiętajcie więc by biurko oraz krzesło malucha miały odpowiednią wysokość – kolana podczas siedzenia muszą zachować kąt prosty, a cała część lędźwiowa kręgosłupa powinna być oparta o krzesło

Na zachowanie prawidłowej pozycji podczas snu bądź odpoczynku największy wpływ ma materac, warto więc zapewnić Juniorowi podłoże, które dopasowuje się do sylwetki jego ciała, podpierając równomiernie cały kręgosłup malucha. Warto także zrezygnować z poduszek, które gdy są niewłaściwie dobrane, nie dostosowują się do naturalnej krzywizny kręgosłupa wymuszając nieprawidłową pozycję ciała.
 

ZABAWY RUCHOWE POMOCNE W UTRZYMANIU PRAWIDŁOWEJ POSTAWY

 
Codzienne zabawy ruchowe nie tylko przyniosą Wam i dzieciom wiele radości, ale także rozciągną i wzmocnią mięśnie grzbietu i brzucha tak ważne w zachowaniu prostych pleców.
 

 

Czas zabawy oraz ilość powtórzeń każdego z ćwiczeń musi być oczywiście dostosowany do możliwości i chęci Juniora. Ważne jest by ćwiczenia sprawiały mu radość, dzięki czemu będzie chętnie powtarzał je każdego dnia. Namawiajcie także malucha do częstego przeciągania się – to najprostsze i bardzo przyjemne ćwiczenie, które można wykonywać wiele razy w ciągu dnia rozciągając przy tym mięśnie całego ciała.
 
 
Źródła

produkty junior angin

zobacz inne artykuły

Wybierz kategorię:

akademia-kreatywnego-rodzica

Akademia Kreatywnego Rodzica

jedzenie

Jedzenie

placeholderPolecane
rodzice

Rodzice

placeholderSezonowe
zdrowie-i-odpornosc

Zdrowie i odporność

Tutoriale DIY